APK Keuring

Voor mijn voiture was het weer die tijd van het jaar, de jaarlijkse controle door de auto-arts. Jawel mijn auto moest weer voor de keuring. Het gaat hier dan om een BMW 320i uit 1995 met ruim 2-ton op de teller. Vorig jaar is de auto voor het eerst in mijn bezit gekeurd en tja, dat was niet best. Maargoed, 3000 euro armer maar met nieuwe draagarmen, fuseekogels, rubbers, stabilsator stangen, remschijven, handrem en banden alsnog goed gekeurd.

Dus ik heb vorige week een poging gedaan een afspraak te maken via de website van de garage. Niks van gehoord en vandaag was de uiterste datum. Tot mijn verrassing was daar een telefoontje van de garage met het excuus voor het niet doorgeven van het feit dat mijn auto voor 26-09 was ingepland en of ik snel langs kon komen. Ik heb als de sodemieter mijn bezigheden laten vallen en ben naar de garage gegaan. Na ongeveer 5 minuten was mijn auto aan de beurt… De keurmeester “hmmm, aha, hmm, ja… en nog wat meer van die kreten die je liever niet hoort als je eigen auto op de brug staat.

Ik vergelijk het altijd maar alsof je zelf voor een jaarlijkse check-up naar de dokter gaat, de stethoscoop op je longen en rug zet en heel bedenkelijk ”hmmm” zucht..  Eigenlijk ziet mijn auto vaker de garage dan ik een doktor en wil dat nog even zo houden. Feit is wel dat ik elk jaar met samengeknepen billen naar de garage ga en me bij voorbaat al afvraag wat het me nu weer gaat kosten.

Gelukkig, 20 minuten verder, 3 bakken koffie en 6 sigaretten kwam het hoge woord eruit.. Goedgekeurd! haha, en dat in één keer…. Ik zie u denken… Dat hoort toch zo? Nou, je moest eens weten hoe mijn auto er aan toe was toen ik hem voor 2800 Euro kocht. Een uitgebouwd apparaat met zij-skirts, bumperspoiler en verlaagd. Het resultaat dat je geen drempel meer over kwam aangezien de rijhoogte nog maar 7cm bedroeg. Nu 2 jaar en ruim 3000 euro verder staat er weer een BMW zoals hij bedoeld is. Een groot gedeelte is gedaan door mijn ”engineer” (doe hem tekort als ik monteur noem) en carroserie en spuitwerk is zelf gedaan. De auto is getaxeerd op 4600 Euro. (met deuk in dorpel) Iets waar ik blij mee kan zijn…

Bij aankoop:                                                          Huidige staat:

Geef een reactie

