Incasso dame

Meestal weet ik ze buiten de deur te houden maar ik was nu toch echt een rekening vergeten te betalen. Eneco kreeg nog 36 euro van mij voor de maand juli. Ik dacht die allang betaald te hebben en had al een paar dingetjes de afgelopen maand met Eneco. Uiteindelijk lag er eergisteren een briefje in de bus dat de incasso medewerker op 02-10-08 in de ochtend weer langs komt en dan het geld contant moet innen teneinde afsluiting te voorkomen. Alsof ik niks anders heb te doen ofzo (zie ”tuinaanleg”) dus ik maar wachten tot er iemand langs kwam om de 151 euro inmiddels op te halen. uiteindelijk ging dan om 11.38 de bel. ik doe open, Hele tijd niets……… en ja hoor, stapt iemand de gang in en met een zware stem hoor ik een vrouw zeggen; ‘Goedemorgen, Eneco energie…’ waarop ik antwoord, Nee danku, ben al klant.

Goed, vriendelijk en bijdehand zijn was niet echt aan ”ochtendhumeurtje” besteed. Er kwam bij haar niet veel anders uit dan ‘Ik stond beneden op u te wachten’ Ik zei; ‘Ja maar ik woon hier en niet beneden, U wilt iets van mij wat 50 euro extra kost dus wil ik wel waar voor mijn geld. Wilt u koffie?  Ik werd vriendelijk bedankt voor het aanbod maar dat kon niet. die 151 euro ging er echter wel in als zoete koek….. of niet?

Alle biljetten waren 5jes en 10 euro aan kleine munten. ‘hier is de zak, alles zit erin en is geteld’🙂 Dat moest ze natuurlijk nog even natellen en sorry voor de persoon die na mij kwam want het ochtendhumeur is er niet beter op geworden. Ik heb daarentegen geen last gehad van een ochtendhumeur…

Dus volgende keer lieve incasso mensen, de koffie staat klaar, je moet naar 2-hoog achter en je ‘centjes’ liggen dan klaar. En ga dan niet zeuren over of ik het niet groter heb want dat antwoord is standaard ‘NEE’ Geld is geld toch?

Een reactie op Incasso dame

  1. Redactie zegt:

    *Lol* ik ga een zak klaarleggen, allemaal kleine muntjes, ik wil zo’n gezicht wel eens zien hihi. De koffie wordt hier ook altijd geweigerd overigens😉

    Geplaatst door: Female

Geef een reactie

