Nokia 6600

Eigenlijk hoort dit bericht in ”Koole Gadgets” maar aangezien dit mijn eigen telefoon betreft en zeker niet meer nieuw is komt ie terecht in de gierput.

Ik heb één van de laatste echte ”koelkast” telefoons, de Nokia 6600 met navigatie. het is inmiddels mijn tweede aangezien de eerste er na 1 jaar en 1 week mee stopte. De huidige telefoon is nu net 1 jaar en 1 maand en begint kuren te vertonen. Zo kom ik net thuis van een etentje met familie en zie dat ik 3 oproepen heb gemist van een maatje. In het begin kwam ik erachter dat het nogal uitmaakte of er veel smsjes in de telefoon waren opgeslagen. Dus ik heb elke week driftig mijn in en outbox geleegd en het leek te helpen. tot ie een maand geleden begon met het niet meer overgaan als er iemand belt. Mijn vorige exemplaar heeft dat een week vol gehouden en starte daarna niet meer op.

Nu weer hetzelfde gesodemieter en ik mag van een subtop toestel uit de Nokia lijn toch wel meer kwaliteit verwachten. Leuke telefoons met veel mogelijkheden maar levensduur is wel beperkt. En op 2 samsungs en een Sony na heb ik altijd Nokia gehad. Sterker nog. Ik ben al aan het kijken naar de Nokia N95 8GB.

Mijn probleem is dat ik altijd losse toestellen heb en daarmee ook de vrijheid van provider keuze. Het mag alleen niet zo zijn dat mijn telefoon van 500 euro een jaar mee gaat en de allergoedkoopste uit de lijn 5 jaar zonder problemen werkt.

Tot nu toe houd mijn toestel het een maandje langer uit dan de oude maar weet nu al hoe het gaat lopen. Over twee weken is ie helemaal dood. Dus als je een Nokia gaat kopen… Pas op.

Geef een reactie

