Paralympische Spelen 2008 op televisie

Misschien heb je de tv-gids al doorgespit op zoek naar uitzendingen van de Paralympics 2008. Ik kan je dan nu meedelen dat die zoekactie vergeefs was.. Ik heb genoten van de Olympische spelen maar de Paralympics hebben voor mij ook iets speciaals. Deze sporters leveren een grotere inspanning dan hun ‘gezonde’ collega’s. Ik ben ook erg fan van wielrennen en mocht genieten van de Tour de France maar de Vuelta moet ik maar volgen met een sateliet ofzo? als er al uitzendingen zijn over de bovenstaande sporten is het erg minimaal… De hoogtepunten.. Ik wil gewoon een mooie toerrit op televisie en een paralympische spelen kunnen volgen. bijna 24uur uitzenden en dan de paralympics een half uurtje per dag.Bagger genoeg op de Nederlandse televisie en NED1 en NED2 zenden alleen maar herhalingen en journaals uit dus ruimte zat op de zenders om meer aan sport te doen. Alsof wij kijken naar Astro-tv, Astro-tijd, Homeshopping en al die andere onzin. De publieke omroep herhaalt wat er de vorige avond is uitgezonden of herhaalt het Journaal en Sportjournaal de gehele dag. Ik herhaal dat nog maar even want dat schijnt zo te horen.

IK ben de tv al zat bij het horen dat er weer een nieuwe Popstars aankomt. Ze gaan weer iets doen met wat lui in het huis van ‘de gouden kooi’ en zo zat ik me na ‘Sterren dansen..’ af te vragen of ze nog meer konden verzinnen en… Ja hoor. natuurlijk. X-factor, het idee van…, help mijn man heeft een hobby, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb afgelopen week de vrijheid genomen om de NOS even aan de kaak te stellen over de sporten die ze niet uitzenden zoals de Paralypische Spelen, Vuelta, Ronde van Duitsland enz. Belgie1 zend enkel het wielrennen uit en af en toe een onderdeel van de ‘PS’

Het antwoord was dat de verworven rechten van het voetbal er voor heeft gezord dat er weinig budget over was en ze dus geen Vuelta kunnen uitzenden. Weer dat voetbal. Gooi dat lekker achter de decoder of vraag John de Mol of ie een kanaal kan lanceren met enkel voetbal. Krijgen wij weer ruimte over voor mooie en goeie televisie.

Overigens doe je naar mijn mening een hoop sporters tekort door de paralympische Spelen niet uit te zenden. En tot nu toe waren veel mensen dat met mij eens.

Geef een reactie

