Renault Megane Trophy. Bruut!

Als ik zeg dat Renault een Megane heeft geproduceert die dezelfde ronde tijden aankan als een Porsche 911 GT3 zal je me ongetwijfeld uitlachen. Ik moest er zelf namelijk ook om lachen toen ik het hoorde. Een Renault die een Porsche aan kan? Dat moet dan wel een formule auto zijn.. Niets is minder waar. Het is een Renault Megane, al moet je goed kijken want enkel de verlichting en voorruit zijn van de straatversie.

Als ik zeg dat Renault een Megane heeft geproduceert die dezelfde ronde tijden aankan als een Porsche 911 GT3 zal je me ongetwijfeld uitlachen. Ik moest er zelf namelijk ook om lachen toen ik het hoorde. Een Renault die een Porsche aan kan? Dat moet dan wel een formule auto zijn.. Niets is minder waar. Het is een Renault Megane, al moet je goed kijken want enkel de verlichting en voorruit zijn van de straatversie.

Onder de kap kom je weer een dikke 3,5l V-6 tegen. Het vermogen is wel meer geworden en bedraagt nu 360pk. dat zijn er 30 meer dan de vorige. Het koppel is 390nm. Genoeg om de klinkers uit je straat te trekken. Het probleem is… Hij is enkel voor het circuit en we zullen dit monster aankomend seizoen in actie zien in de Eurocup Renault Megane Trophy.  Voor wie er mee wil gaan racen. De auto komt met bovengenoemde motor, 18 inch lichtmetalen wielen, semi-automaat met flippers aan het stuur en instelbare dempers. Verder is de downforce met 20% verbeterd en mede daardoor is de aerodynimaca met 40% verbeterd. Dus waarom nog een Porsche 911 GT aanschaffen?

Bron: Autoweek

Geef een reactie

