Tuinaanleg

Heb je ook zo genoten van de laatste paar herfst weken? Ik wel… Maar helaas komt er slechter weer aan. Wind, regen en kou. Voor mij het moment om een tuin aan te leggen. Het is niet mijn tuin maar die van oma. Ik doe het met liefde hoor maar hij staat al een half jaar op mijn lijstje maar kwam het er nooit echt van. Dan weer geen geld voor, dan weer te mooi weer, dan weer een ander klusje te doen, je kent het wel.

Dus vorige week is dan toch besloten om deze week de tuin aan te pakken. Hij is anderhalf jaar geleden aangelegd met bakken gemaakt van stoeptegels en daartussen een 30cm laag grind. Je raad het al, dat grind moet er voor een deel weer uit. De drie stenen bakken waren als tijdelijke oplossing en godzijdank blijven de andere drie bakken wel overeind. Die waren ook als blijvend bedoeld. Dus nu ga ik een grote houten bak maken die over de breedte van de tuin komt. en alleen het tuinpad wat openblijft. Er gaat ongeveer 30 meter hout in verwerkt worden en nee, ik heb geen bouwtekening maar dit doe dit weer eens uit het hoofd. Doe ik vaker en is eigenlijk altijd goed.

Maarja, vorige week besloten bij mooi weer en afgelopen weekend de tuin klaar gemaakt door het grind weg te halen, bakken te verwijderen en hout te bestellen. Dat hout komt morgen en ja nu moet ik wel. Ik zie alleen zo op tegen het weer en alle onzin die daar bij komt kijken. Mijn werkplaats is 50 meter verderop in de straat en moet dan weer een katrol uitrollen maar dan kan de deur niet dicht. Lekker, als de wind vol op de voorkant staat. Normaal gesproken bouw ik zoiets in een uur of drie maar dat zal ik vast niet gaan halen, Tenzij iemand waterdicht electrisch gereedschap heeft uitgevonden. Of plan dit soort klussen zolang het weer goed blijft… Het sleutelt net iets lekkerder…

Geef een reactie

