Zeden delict in Militaire Luchtvaart Museum

Dit kan je toch niet geloven? Ik niet tenminste en dan blijkt vanmiddag dat dit niet het eerste incident was. In 2007 is er een man geweest die foto’s maakte van zijn nichtje op het toilet. Deze is inmiddels veroordeeld voor zijn daad. Ik heb in 1998/99 mogen werken in ditzelfde museum en ik zag dat wel een beetje als een eer. Mijn grootvaders vliegtuig staat hier en een paar toestellen waar hij mee heeft getraind. Leuk. Ik kwam er vroeger als klein jochie wel een paar keer per jaar. Ik ben wel eens stiekem op mijn fietsje er naar toe gereden zonder dat mijn ouders dat wisten. Ik wist de weg en ja.. het was een pokkeind fietsen maar dat was ook weer een hobby. Later heb ik er mogen werken en het is nog steeds de leukste tijd tot nu toe geweest. Ik schrijf dit omdat toen ik daar zelf stiekem naar toe fietste niet zoveel ouder was dan dat jongetje van vijf wat dit weekend slachtoffer is geworden van een zeden misdrijf.

Wat er precies is gebeurd is niet bekend maar stond al op mijn benen te trillen toen ik dit bericht gisteren binnen kreeg. De journalist die ik nu ben gaat dan gelijk zoeken. En dan slaat je hart nogmaals een stapje over als je leest dat dit in 2007 ook al eens is voor gekomen. Alsof je onder stroom staat. Hoe is dat nou mogelijk daar.

Ik heb het MLM altijd gezien als veilige omgeving, zeker voor kleine kinderen. Er liepen in mijn tijd genoeg toezichthouders rond en tijdens evenementen zoals de modelbouw dagen liep ook vast personeel mee om een oogje in het zeil te houden. Ik heb dat ook meegemaakt. en met 2500 bezoekers mag je ook wel wat meer controle houden. Als ik nu lees en hoor wat er is gebeurd vraag ik me af waar de controle was. Ik kwam er als klein kind al graag en kom er nog steeds graag. Dit zou hier niet mogen gebeuren en is in één jaar tijd twee keer.

Natuurlijk kan dit altijd gebeuren. en kun je niet alles voorkomen maar dat het individu al wel bekend lijkt te zijn maar nog rondloopt is toch echt niet te geloven. Ik zou dit soort gasten ophangen aan de hoogste boom en wel direct. Je bent toch niet goed in je hoofd als je misbruikt maakt van een kind? Wat een blunder dat ze bijna 2500 bezoeker ruim 2 uur lang vasthouden en dan nog geen dader hebben. Echt! petje af hoor. Vanmiddag kwam naar buiten dat er wel een verdachte lijkt te zijn maar omdat het een delicate zaak is moeten ze nog wat meer onderzoek doen voor ze hem kunnen oppakken. Een verdomd handige opmerking,…… De persoon die dit op zijn geweten heeft zal nu het land gaan verlaten als ie slim is. Goed gedaan van de politie om dat soort informatie te laten lekken.

Ik spreek uit ervaring dat tijdens de modelbouw dagen en andere evenementen de toiletten erg druk bezet waren dus is het al knap dat dit gebeurd is en dat die persoon ook weg is gekomen.

Een trieste gebeurtenis voor een mooi evenement. Ik zeg; Pak die gast en knoop hem op. Wat ben je wel niet voor een ziek persoon als je dit soort praktijken uitvoert.

Geef een reactie

