Ziggo wil weten wie of wat je bent….

Wie ik ben maakt niet uit omdat ik voor de overname de boel heb opgezegd. Wat ik wel ben kan ik wel vertellen. Dat is namelijk PISLINK! Ik heb in maart een maand voordat Casema overging naar Ziggo de hele boel opgezegd. Vooral vanwege slechte service en veel storingen. Je mag dan op z’n minst verwachten dat ze je toegezonden brief bevestigen. Nee hoor.. Je moet maar raden. De diensten werden keurig afgesloten en ik heb keurig de om de laatste rekening gevraagd. die was uitgerekend op 300 Euro. Tot vorige week geen enkele reactie. Maar toen er een reactie kwam was die meteen van een incasso-bureau en op nogal dreigende toon. Je kent dat wel…. ‘Binnen 5 dagen want anders…’  Enkel was dit mijn eerste verbazing want de tweede stond in de brief. Of ik even 791,69 Euro wil storten binnen 5 dagen. Je kunt mijn reactie en antwoord vast wel raden…

Omdat ik de hoogte van het bedrag niet kan controleren vanwege het gebrek aan facturen bij Casema en de onkunde bij Ziggo heb ik dus nooit een afrekening of opzegging gekregen van Casema/Ziggo. Wel afgesloten diensten. Mijn opzegging is dus duidelijk wel ontvangen.

Als je dan bij het incasso-bureau de simpele vraag stelt de rekening te specificeren komt er ijskoud een soort dreiging van ‘Meneer, betaal nou maar snel en ga niet zeuren’ Wat? Nou om een verschil van 400 Euro ga ik natuurlijk wel zeuren. ’t is verdomme een maand huur+electra. Het antwoord van Bos Incasso uit Groningen gaf mij aan dat hun het ook niet weten maar dit ook niet willen of kunnen navragen bij Ziggo.

Dus nogmaals gewoon gezegd dat als de rekening correct is, deze betaald moet worden maar dat ik nog steeds niet begrijp hoe ze aan dit bedrag komen en die specificatie wil ik gewoon zwart op wit. Dat mag ik toch wel verwachten van een bedrijf wat zogenaamd interesse heeft in zijn klanten.

Verder maar uitgelegd dat Deze procedure ook niet kan aangezien een bedrijf verplicht is zelf 3x aan te manen voordat er een incasso-bureau ingeschakeld mag worden. Geen wonder dat Ziggo zelf al 2500 klachten binnen 7 dagen heeft verzameld. Nee, hier is het laatste woord nog niet over gesproken.

16 reacties op Ziggo wil weten wie of wat je bent….

  1. R. Bakker zegt:

    Ik heb exact hetzelfde verhaal. Ik heb op 30 nov 2008 opgezegd en gelukkig een mailbevestiging van Ziggo bewaard. Vervolgens werd dec en jan afgeschreven. Hierop heb ik de afschrijvingen terug laten boeken door de postbank. In februari 2009 ontving ik een aanmaning en vervolgens na een maand de tweede. Ik heb diverse pogingen gedaan om Ziggo aan de lijn te krijgen. (Wat mij niet onbekend was overigens. Dit was namelijk ook de reden van opzeggen. slechte service en een weggedoken bedrijf achter betaalnummers en een slecht funtionerende website. klachten die niet of slecht behandeld werden.)Uiteindelijk Ziggo klantenservice gesproken, waardoor ik werd verwezen naar de website voor een betalingsoverzicht. Thuis gekomen dit geprobeerd maar… u raad het vast al… geen verbinding vanwege..? Geen geldig abonnement! Wachtwoord werkt niet meer.
    Nadat ik persoonlijk bij Ziggo Alkmaar langs ben geweest werd mij verzekerd dat ik een keurige specificatie thuis zou krijgen en dat ik inderdaad per 30 nov had opgezegd. Alles zou goedkomen.
    Nu van Bos incasso een rekeing over de maand jan 2009 van inmiddels 106,21 euro. Ik heb Bos incasso gebeld en gezegd dat ze er maar een zaak van moeten maken en ik het wel afwacht. Ik mag hopen dat iedereen dit doet en zo dit snertbedrijf Ziggo hun arrogante houding kwijtraken en hun zaken en administratie eens op orde maken.
    Voor info: Bos incasso is bereikbaar onder 088-2670000 of hun website ziggo.bosincasso.nl.
    Maar deze verschuilen zich achter hun klant Ziggo en doen zeker niet aan bemiddeling.
    Het beste lijkt mij:
    Niet betalen, dit doorgeven aan incasso Bos en vragen wie je hebt gesproken met datum tijdstip of beter nog.. vraag een schriftelijke bevestiging met daarin het vervolgtraject.
    Succes!

  2. JJ.v.d. Berg zegt:

    12 juli1 2008 zijn wij verhuisd naar een andere gemeente, hetgeen ik reeds 6 weken voor de verhuizing aan casema, schriftelijk en telefonischheb medegedeeld, hetgeen Nooit bij de diverse afdelingen
    schijnt te zijn Doorgedrongen, aangezien wij nimmer een bevestiging o.d. hebben ontvangen. Daarna zijn wij tevens 4 weken lang in de weer met Casema(ziggo)
    geweest om een aanluitingen te verkrijgen op ons nieuwe adres, hetgeen 4 weken heeft geduurd, wederom na veel schrijven en telefoneren.

  3. JJ.v.d. Berg zegt:

    Vanaf de aansluiting op ons nieuwe adres is het ons opgevallen dat wij diverse maanden rekeningen ontvin gen volgens verschillende klantnummers hetgeen ons vreemd voorkwam.Na diverse keren informeren bij Klantenservice van Ziggo bleek het dat wij, vanaf
    Augustus tot plm februari (na informatie) voor ons
    oude en voor ons nieuwe adres hebben betaald, hetgeen, volgens Klantenservice, worden uitgezocht en
    worden verrekend in de maand Maart.
    Doch, wederom blij gemaakt met een dooie mus, zoals reeds Maandelang, GEEN REAKTIE!!Wel aanmaningen!

  4. JJ.v.d. Berg zegt:

    De ongemotiveerde aanmaningen en via BOS INCASSO,
    het spreekwoordelijke “INGEBREKESTELLING” slaat in de meeste gevallen terug op ZIGGO die deze problemen zelf veroorzaakt door slecht of soms helemaal NIET
    te reageren op de klachten of reakties van zijn
    clienten. Dit beleid komt boj ons over als zeer
    KLANTONVRIENDELIJK !!

    zoals ” Ingebrekestelling ” geldt in de meeste gevallen voor ZIGGO zoals deze met zijn klanten omgaat

  5. de veen zegt:

    hoi ik kreeg een brief dat ik ziggo moet betalen maar ik heb ziggo niet eens rn dan ga ik de bedrag wat er open staat niet betalen wat moet ik er mee dat ik geen riefen meer krijg van ziggo wat ik vindt hey niet leuk dat ik ziggo niet heb en wel moet betalen ik hoor het graag van u mijn nr is 0657621537

    gr de heer de veen

  6. Roger zegt:

    komt bekend voor allemaal,geen aanmanigen wel een Bos incasso,ze beweren dat ze niet konden incasseren,logisch!!ik heb ze nooit gemachtigd!!hebben ze ook nooit om gevraagd.

  7. j. rovers zegt:

    Bij deze wil graag kenbaar maken dat de volgende bedragen zijn betaald;
    20,08 euro betaald op 03-02-2009
    41,04 euro betaald op 15-04-2009

    klantnummer is 13387420

  8. Yalcin Yilmaz zegt:

    bij deze wil graak kenbaar maken dat de volgende bedrag €19,95 met factuurnummer 215304422 is al betaald op 19-01-2009

    klantnummer is 10012445

  9. m.tettero zegt:

    ik heb een herinnering weer gehad ik heb net gebelt met bos incasso. ik heb gezegt dat ik met ziggo een afspraak had dat ik de 25 april het bedrag van 104,35 zal betalen en dat heb ik ook gedaan dus willen jullie nou zovriendelijk zijn mijn niet meer lastig tevallen ik krijg er een punt hoofd van.
    alvast bedank.
    klantnummer:11300281

  10. A. Miedema zegt:

    Wij zijn ook behoorlik in de zeik genomen door ziggo:Ik had een kabelabbonnement en mijn vriend telefonie en internet. Vorig jaar augustus heeft mijn vriend gebeld met de klantenservice van ziggo met het verzoek om het kabelabbonnement van mij op te heffen en een alles op zijn naam te zetten (dus 3-in-1 :tv-internet en telefonie)zo geschiede hij kreeg keurig de week daarop een digitale ontvanger toegestuurd en er werd maandelijks automatisch geincasseerd.
    Vervolgens bleef ik op mijn naam facturen ontvangen voor het kabelabbonnement, dus hebben zowel ik als mijn vriend verscheidene keren met ziggo gebeld waarop we iedere keer verschillende antwoorden kregen :
    -er werd ons verzekerd dat de facturing op mijn naam zou worden stopgezet
    -een ziggo-muts beschuldigde mij er ronduit van dat ik zat te liegen omdat er op naam van mijn vriend helemaal geen tv-abbonnement was aangevraagd (waarom dan de digitale ontvanger????)
    -een ander zei dat we het dan nog maar een keer schriftelijk moesten opzeggen
    Nog een mailtje gestuurd naar de klantenservice: geen reactie
    Toen maar een klachtenbrief (over naar onze mening dubbele betaling voor 1 geleverde dienst) gestuurd naar ziggo waarop zowel ik als mijn vriend een brief ontvingen: mijn vriend werd verwelkomd als nieuwe klant en zou een digitale ontvanger (de tweede) ontvangen en mijn abbonement was opgezegd +openstaande facturen echt zwaar belachelijk en zeker geen klantenservice maar KLANTENNAAIERIJ!!!! En dan nog leuk BOS incasso erop zetten wegens ingebrekestelling naar mijn mening is er maar 1 in gebreke en dat is ziggo zelf!!!!!

  11. redactie zegt:

    Bos incasso wilde niet meewerken in het onderzoek. Inmiddels heb ik wel gehoord dat Ziggo betalingen is ”kwijtgeraakt” van veel klanten. Deze moesten dus alsnog betaald worden. Mijn rekening is opgelopen tot dik 780 Euro die ik uiteindelijk alsnog heb betaald. Zonde van het geld maar Ziggo wil zijn fout niet erkennen.

  12. Ex-klant zegt:

    Mensen let op!
    Bos Incasso stuurt wel dreigbrieven maar reageert zoals Ziggo geheel niet op brieven, emails ed. die je zelf schrijft.
    Verder blijkt dat het nummer telefoonnummer van Bos Incasso 088-2670099 een BETAALnummer is, dus tegen 25 a 30 cent per minuut!!! Dit vermelden ze niet op hun brieven dus wederom worden mensen in de maling genomen.

  13. Wesley zegt:

    Hallo ,

    Ook ik word bestookt met brieven van BOS incasso. Volgens mijn ziggo heb ik geen openstaande bedragen . Als ik ziggo op bel en mijn klantnummer intik krijg ik ook te horen dat ik bij ben met betalen. De medewerkster zegt ook dat ik bij ben.

    Wel blijft bos incasso volhouden dat ik een bedrag van 567 moet betalen.
    Nu dreigen ze met beslaglegging ik word er echt dood moe van …..

  14. alma zegt:

    ik heb ook n brief gekregen met ingebrekestelling terwijl ik al mijn betaling uit handen gegeven heb aan credit yard ze letten gewoon niet op nu moet ik ook 18 euro betalen maar ik heb ze nog gebelt en ze zeggen dat ik op hun site kan zeggen dat dat niet op mij van toepassing is deze ingebrekestelling maar dat lukt niet op een of andere manier ik weet het niet meer zo

  15. alma zegt:

    het klant nummer van alma is xxxxxx en mijn factuurnummer is xxxxxxxx

    Nummers verwijderd door redactie!

  16. Redactie zegt:

    het lijkt me niet handig om klant en factuurnummers op de site te zetten. ik ben niet werkzaam voor ziggo. alleen door hun belazerd. net als meer mensen hier. Ik zal Ziggo en Bos incasso wel wijzen op deze posts misschien komt er nog wat uit maar factuurnummers maak ik onherkenbaar.

Geef een reactie

