Strange day today!

Wat heb ik weer een vreemde dag meegemaakt. Om te beginnen begon deze dag voor mij om 13.06uur. Dat was al iets te laat maar de vorige dag is ook eigenlijk iets te laat geworden. Ik lag namelijk om 05.00 pas in bed omdat ik erg kon genieten van 3FM op televisie.

Dus vanmiddag ietsje later dan gepland aan alle rituelen begonnen. Alles was prima en relaxed tot ik naar huis reed en even stopte bij de pomp. Een maatje van mij werkt daar en het is altijd weer gezellig om wat bij te kleppen en flauwe grappen te maken. Ineens stond daar mijn ”nieuwe vriend” met de vraag of de BMW 3-serien voor de deur van mij was…. ”ja die is van mij” was mijn antwoord. na wat meer vragen naar mij toe en antwoorden terug bleek dat deze jongen ook een 3-serie had en die wilde niet meer starten.

Het lag aan zijn alarm systeem en hij had zelf al pogingen ondernomen om het euvel te verhelpen. Hij heeft de 318 coupé pas een week in bezit en stond aardig te balen. Aangezien ik aan mijn auto bijna alles zelf doe en dus de auto aardig ken heb ik aangeboden even te kijken.

Kortom. Tien minuten later vond ik mezelf opgevouven onder het stuur van een zeer mooi exemplaar M3-coupé. Omdat het al tegen half zes liep zou het niet lang duren voor het donker zou worden. Dus we moesten opschieten. Hij had zelf het alarm er tussen uit gehaald maar de startonderbreker nog niet. Dus alle draden gecodeerd en alles er tussen uit geschroefd. Geen resultaat. Proberen aanduwen van het voertuig bleek niet te werken en zelfs aanslepen hielp niet.

Damned! Het gezegde klopt. Als er iets mis is met een BMW dan is er ook echt wat mis. Maarja. Ik stond daar onder de motorkap, Alle kabels van het systeem zoeken. Enzovoorts maar gereedschap had ik niet bij me. Dus toen het donker was geworden en de accu leeg was heb ik maar aangeboden om morgen terug te komen met gereedschap om dit op te lossen. Het alarm is later ingebouwd dus zou het niet moeilijk moeten zijn om alles er uit te schroeven en dan de auto gewoon te starten. Ik heb wel vaker rare dingen meegemaakt met auto’s en dit is dan ook niet geheel nieuw. Ik had ooit een Golf GTI met Texalarm en dat was ook een ramp. Morgen maar es kijken. komt goed.. (dat is mijn motto)

Geef een reactie

